Monday 12 December 2011

mixing :)

assalamualaikum

heyy yaa ! Errrr alhamdulillah, selamat aku sampai rumah malam ni kan :) waaaahh rindu nya dgn rumah and bilik kesayangan aku yg serba pink putih tu :D rumah aku takde laa besar mana and cantik mana and mewah mana pun tp aku lebih selesa kalau duduk kt rumah sendiri sebab akan rasa PEACEFUL <3 hahahaha act best juga kalau duduk kampung tu tp terseksa juga laa kena jd babysitter tanpa gaji kan :P hahahahahahaha

JPO ! Johor Premium Outlet ! Yuppp aku nak shopping kat sana, dah lama dah tak shopping :/ tp td sebelum bertolak balik rumah time kt kampung, aku ada ajak ummi pergi shopping kt sana thn ummi buat muka mcm ni --> O.O sambil cekak pinggang and dia cakap --> apa lagi yg adik takde? Apa lg yg nak beli nya? Tahu tak yg gerobok baju tu penuh dgn baju baju and ada lg yg belum dipakai nya? Nak shopping apa nya lagi? Simpan laa duit tu beli barang yg berfaedah and beli buku kaa tak pun simpan utk hari hujan nanti, takyah bazir duit .. Then aku cakap laa --> adik tak nak guna duit adik, adik nak guna duit ummi :( .. Ummi cakap --> banyak laa mu nak guna duit aku hehh?! Ummi nak simpan duit ummi nak berjimat. Asik duk keluar beribu jaa utk beli barang barang .. Dalam hati aku --> sapa suruh ummi beli benda benda utk facial tu semua beribu ribu, then merungut sebab duit habis utk beli barang facial jaa and lupa nak beli spec :/ lebih baik simpan duit tu and spend utk aku shopping kan bagus :( .. Oke conclusion nya, ummi tak nak bawa kau shopping kt situ and sangat laa sedih :'( alahaayy Nur Amira Zainidi ! Tak kan laa sebab tak dapat shopping pun kau nak sedih weyhh! Next year kau nak SPM laa and next year tu tinggal berapa hari jaa lg! Buat SPM betul betul belajar tinggi tinggi kerja bagus bagus, esuk lusa dah kerja gaji tinggi pergi laa kau nak shopping pun. Tp ingat jangan beli barang bukan bukan and shopping kena berpada jangan membazir! [hahh amik mungg dah kena dgn diri sendiri kan!] Oke then, pasrah jaa laa belum ada rezeki nak pergi shopping kan. Belajar dulu utk masa depan yg lg penting ni. Bersusah susah dahulu bersenang kemudian :D

Oke then sekarang aku nak cakap, tadi aku ada tegur nad kt FB and cara dia jawab mcm marah jaa and dia terus ckp kt aku dia nak off takde mood. Hmmmm kenapa pun aku tak tahu. Tp yg aku harap dia tak marah aku sebab setahu aku takde buat benda pape pun and malas nak bermusuh lagi. Tp kalau dia nak tak kisah laa. Doa yg terbaik utk kedua dua pihak. Amiiiinnn ;)


* sapa murah hati nak offer diri belanja aku shopping kt JPO ? [tak habis habis lagi laa kau ni mirae
   oii]




sincerely : amirae

No comments:

Post a Comment