Wednesday 7 December 2011

new life new person :)

assalamualaikum

 * benda alah ni ada kena mengena dgn entry aku kali ini *

heyy :D cakap pasal new life ni kan errr aku memang betul betul berazam utk ubah hidup aku I WANNA CHANGE MY LIFE TO BE COME A BETTER PERSON yaa aku nak. Semalam lepas aku buat entry pasal friendship tu aku terfikir laa mcm mana masa dpn aku nanti bila dah sambung study dah terpisah dgn kawan kawan tu semua ktorg akan sama sama balik kaa nanti? or maybe semua dah memang kejar matlamat hidup and dah tak mcm sekarang dah tak serapat or lebih rapat lg mcm sekarang erghhh ruginya kalau dah tak :( thn thn thn aku ada terfikir juga kalau aku terus kan dgn perangai aku yg mcm sekarang ni yg lebih byk negative nya dr positve, sampai bila aku nak berjaya sampai bila kejayaan aku tu nak jadi hak milik aku kan. So dgn kena motivate oleh cikgu chemistry aku plus dah sememangnya motivater tu TERSENTAP juga laa aku utk berubah ke arah kebaikan. YESS aku nak berubah and mempunyai semua nilai nilai POSITIVE cikgu aku kata, kte ada dua otak satu otak secara langsung and satu lagi otak secara tidak langsung. Otak yg secara tidak langsung tu laa yg akan amik serious semua benda yg kte cakap tp bukan apa yg kte maksud kan contoh --> aku tak nak malas .. tp nanti otak akan just amik perkataan malas and akan set mind kte utk jd malas. So cikgu aku ckp apa apa sekali pun yg terjadi kena cakap yg postive. So NUR AMIRA ZAINIDI RAJIN PANDAI BAIK SOLEHAH BERJAYA GENIUS etc :D nak jd seorg yg lebih motivated ;) so hope korg pun sama sebab perkara ni akan mendatang kan kebaikan dan akan menjamin masa depan kte insyaAllah :) kalau cakap tp tak buat pun tak guna juga kan? So kte kena laa sentiasa bersama sama ingat mengingati :) and and and make sure hati kte sentiasa bersih supaya mudah faham ingat and pelajari apa yg disampaikan. Td aku dengar radio IKIMfm ada disebutkan pakaian and benda yang kte pakai dan guna haruslah dibersihkan sendiri kerana dgn cara ini Allah akan bersihkan hati kte insyaAllah. Allah sentiasa ada di sisi kte and if Allah wills anything is possible ;)

sincerely : amirae

3 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete